Ekonomi

Asya’dan Avrupa’ya mal taşımak için navlun maliyetleri keskin bir şekilde artarken Maersk hisseleri yükseldi

Danimarkalı denizcilik ve lojistik şirketi Maersk’in (AMKBY) hisseleri, artan nakliye ücretlerinin etkisiyle Pazartesi günü %7,5’in üzerinde artış gösterdi.

Bu artış, Haziran 2024’te Çin’den Avrupa’ya bir konteyner göndermek için öngörülen maliyetlerdeki önemli artıştan kaynaklanıyor. Ekim ayından bu yana söz konusu maliyetler yaklaşık %400 oranında arttı.

Son iki hafta içinde Kızıldeniz’de yaşanan kriz ve beklentileri aşan talep, Asya’dan Avrupa’ya sevkiyat düzenleyen birçok şirketi hazırlıksız yakaladı. Sonuç olarak, bu hafta acil nakliye maliyetlerini takip eden endeksler, daha önce sadece sektör içindeki gayri resmi tartışmalarda bildirilen değişiklikleri göstermeye başladı.

Geçen hafta Drewry’nin Dünya Konteyner Endeksi (WCI), Şanghay-Rotterdam rotası için bir önceki haftaya göre %20’lik bir artış kaydetti ve fiyat 40 fitlik bir konteyner için 3.709 dolara ulaştı. Bu artış, %15 artışla 3.716 dolara ulaşan Xeneta XSI ile aynı doğrultuda gerçekleşti.

Bu artan acil nakliye fiyatlarıyla birlikte, Asya’dan nakliye alanının mevcudiyeti daha sınırlı hale geliyor. Nakliye şirketleri ve bu sektördeki acenteler tarafından bildirildiği üzere, bu kıtlık nakliye şirketlerinin Free Alongside Ship (FAK) olarak bilinen daha yüksek ücretler ödeyen gönderileri uzun vadeli kontratlara tercih etmelerine olanak sağladı.

Loadstar geçen hafta Maersk’in 11 Mayıs’tan itibaren Asya’dan Kuzey Avrupa’ya her 40 feet’lik konteyner için yoğun sezonda 1.500 $ ek ücret uygulamayı planladığını bildirdi. Ancak Loadstar’a göre, bu yoğun sezon fiyatlandırmasının daha önce yürürlüğe konmuş olabileceğine dair işaretler var.

Bu makale yapay zeka teknolojisi kullanılarak hazırlanmış, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu