Ekonomi

İhracatçılar dış ticaret açığını azaltmak için Çin’e gidiyor

Türk ihracatçımız dış ticaret açığımızı azaltmak için Çin’in en büyük ithalat fuarına gidiyor. Çin’in Şangay kentinde 5-10 tarihleri ​​arasında 6’ncısı düzenlenecek olan Çin’in en prestijli fuarı “Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2023″te 15 Türk firması, Türkiye’nin Çin’e ihracatını artırmak ve dış ticaret açığını azaltmak için yoğun bir şekilde çalışacak. Kasım 2023. .

Çin’in Şanghay kentinde 6. kez düzenlenecek olan Çin’in en prestijli fuarı “Çin Uluslararası İthalat Fuarı” 5-10 Kasım 2023 tarihleri ​​arasında gerçekleştirilecek. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi de bu fuarla ilgili önemli değerlendirmelerde bulundu. . Türkiye’nin 254 milyar dolarlık ihracata karşılık 2022’de 363 milyar dolar ithalat yaptığını hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, “Ticaret Bakanlığımızın 2022 yılında hayata geçirdiği ‘Uzak Ülkeler Eylem Planı’ 18 ülkeye ihracatımızı artıracak. Yıllık 20 milyar dolardan 80 milyar dolara ihracat yapıyoruz.” Bunu milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

“Çin ile ticaretimizin artmasını istiyoruz”

Ege İhracatçı Birlikleri olarak 4 yıldır Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlendiklerini belirten Eskinazi, “Çin, 2022 verilerine göre 3,6 trilyon dolarlık ihracatla dünyada birinci sırada yer almasına rağmen, 2,7 trilyon dolarlık ithalatla dünyanın en büyük ithalatçısıdır.” Bunu yapan ikinci ülke oldu. Çin ile ticaretimizin karşılıklı ve sağlıklı bir şekilde büyümesini diliyoruz. Ticaret Bakanlığımızın 2022 yılında hayata geçirdiği “Uzak Ülkeler Eylem Planı”, yıllık 20 milyar dolar ihracat yaptığımız 18 ülkeye ihracatımızı 80 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Çin de bu ülkelerden biri. Bu hedefler çerçevesinde Çin’e 3 milyar dolar seviyesindeki ihracatımızı 4 katına çıkararak 12 milyar dolara çıkarmak istiyoruz” dedi.

“Çin 2019’dan beri radarımızda”

Ege İhracatçı Birlikleri olarak uzun yıllardır Çin’e odaklandıklarını belirten Eskinazi, “Çin 2019’dan bu yana önemli ölçüde radarımızdaydı. Çin pazarındaki çalışmalarımızı 2019 yılında da ‘Eğer öyle olsaydı’ sloganıyla sürdürdük. Çin’den almak uzak değil, Çin’e satmak da uzak değil.” “Ege İhracatçı Birlikleri olarak 2019 yılını “Çin Yılı” ilan ettik. Derneğimiz bünyesinde bir ‘Çin Takımı’ kurduk. Bu ekip zamanının çoğunu Çin’de geçiriyor. İhracatçılarımızı Çin pazarının sunduğu fırsatlar hakkında bilgilendirmek ve onları Çin e-ticaret platformlarıyla tanıştırmak amacıyla “Hedef Pazar: Çin” seminerleri düzenledik. Kasım 2022’de üyelerimize Çin Mini MBA Sertifika Programı düzenledik. İhracatçılarımızı Çinli ithalatçılarla buluşturmak için alım heyetleri düzenledik. ICBC Türkiye Bankası ile Mutabakat Zaptı imzaladık. Yerel para birimlerinde ikili ilişkilerimizi geliştirecek platformlar geliştirmeye çalışıyoruz. Wechat hesapları oluşturduk. Bölgemizin çalışmalarının Çin’in tanınmış e-ticaret platformlarında da tanıtılması için çalışıyoruz. Dünyanın en büyük doğal taş fuarı olan “Xiamen Uluslararası Doğal Taş” fuarına uzun yıllardır milli katılım düzenliyoruz. “Çin’in önde gelen dernekleri/STK’ları ve Ticaret Odaları ile kurduğumuz sağlam ağları geliştirmek amacıyla Çinli Bürokratlar/Dernek Başkanları ve Birliğimizdeki temsilcilerle sık sık toplantılar gerçekleştiriyoruz.”

CIIE 2023’te en yüksek katılıma tanık olacak

Pandemi döneminde Çin’in dünyayla bağlarının 3 yıl boyunca zayıfladığını ancak bu sürecin geride kaldığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Mehmet Ali Işık, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Çin Uluslararası İthalat Fuarı; Hizmetler, Otomobil, Akıllı Sanayi ve Bilgi Teknolojileri, Tüketici Ürünleri, Tıbbi Ekipman ve Sağlık Ürünleri, Gıda ve Tarım Ürünleri gibi salonların da bulunduğunu belirtti.

CIIE Fuarı’nın Çin Devlet Başkanı Xi Jinping’in planladığı, önerdiği ve teşvik ettiği önemli bir girişim olduğunun altını çizen Işık, “CIIE, Çin’in en prestijli fuarı olmasının yanı sıra Asya başta olmak üzere dünyanın da en büyük ithalat fuarı. Pasifik bölgesi.” Birçok yabancı katılımcının ilgi odağı olan bir fuardır; Bu nedenle firmalarımızın söz konusu fuara katılımı, markalarının tanıtılması, genel olarak Türk marka imajımızın güçlendirilmesi ve Türk marka imajımızın güçlendirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Hem kendileri açısından hem de Çin ile olan dış ticaret açığımızın ülkemiz lehine çevrilmesi adına yoğun ve verimli ikili iş görüşmeleri yapılacaktır. Fuarın bu yıl Çinli önemli ithalatçıların yoğun katılımıyla oldukça verimli geçeceğini öngörüyoruz” dedi.

Çinli influencerlar Türkiye standını ziyaret edecek

Sosyal medyanın tüketici tercihlerinde belirleyici bir faktör haline gelmesi, pazarlama alanında da influencerlarla aktif işbirliklerini de beraberinde getiriyor. Ege İhracatçı Birlikleri, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda Çinlilerin sevdiği, takipçisi yüksek influencerların Türkiye standından canlı yayınlar düzenleyecek. Bu sayede Çinli tüketicilerle daha fazla etkileşim kurulması amaçlanıyor.

Ege İhracatçı Birlikleri, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda kurutulmuş meyve, zeytinyağı ve şarap tadım etkinlikleriyle Türkiye pavyonunda dikkat çekmeyi hedefliyor. EİB, standında yer alacak robotla ziyaretçilerin yeni dünya sistemindeki yapay zeka gerçekliğini eğlenceli bir şekilde deneyimlemelerine olanak tanıyacak.

Ege İhracatçı Birlikleri, fuar süresince Çin iş dünyasının önde gelen dernek ve odaları ile toplantılar gerçekleştirecek ve iş birliği protokolleri imzalayacak. – İZMİR

altieylul-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu